måndag 10 december 2012

Intervju Ardian Gashi


Mitt i intervjun kommer Loret Sadiku och Walid atta och skojar med Ardian.
-Du är en värdelös mittfältare, skrattar de.

Hur började du med fotbollen?
 - Jag spelade lite i Kosovo för skojs skull.
 Varför valde du just fotbollen ?
 - Det är roligt, mycket lagkänsla och man får nya kompisar
 Hur kommer det sig att du spelar i HIF ?
- Det var tränaren som tyckte att jag var en bra spelare
 Hur länge ska du spela i HIF ?
- Jag har 2 år kvar i mitt kontrakt i HIF sen får vi se.
 Vilken spelare tycker du bäst om i HIF och utomlands?
- Jag gillar alla spelare i HIF. Utomlands tycker jag mest om Messi.
 Vilket år kom du och din familj till Norge? Varför valde ni just Norge?
       Mamma och jag kom 1987 till Norge men pappa åkte först till Tyskland men fick inte jobb där så de åkte till Norge.
 Om du hade din karriär i Kosovo vilket lag skulle du välja då?
- Inget!
Hur var det att spela  champions League och med Celtic?
- Jätteroligt att få spela och uppleva men vi hade inte tyvärr turen med oss. Kanske nästa år.
 Hur var det att komma till HIF för första gången ?
         Jätteroligt att träffa nytt folk.
 Tycker du om att spela som mittfältare?
- Det är viktigt för laget att spela som mittfältare. Det är jätteroligt.
Hur är det att bli TRIPPELMÄSTARE I HIF?
- Vi spelare säger att vi vann fem i rad men det var faktiskt roligt.
 Vilket år hade du din toppform ?
- Det måste vara i HIF!
  Har du spelat fler andra sporter än i fotboll?
- Jag har prövat handboll och basketboll men det är fotbollen jag har fastnat för.

Ylberina Shabani, Mps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar