måndag 10 december 2012

Intervju med Jesper Jansson


Jag intervjuade HIFs sportchef och fick vara inne i ett rum där de har styrelsemöte.
Det var jättespännande och jag började med frågan:


Varför valde du jobbet?
Jag har spelat fotboll hela mitt liv.
Hur länge har du jobbat inom HIF?
Jag har spelat i nio år som spelare sen blev jag sportchef 2008
Vad har du för utbildning? 
På gymnasiet gick jag ekonomisk utbildning. Som sportchef gick jag ledarskapsutbildning ,sportchefsutbildning och många fler.
Varför har det inte gått så bra för er i år?
Mycket är otur, det har inte gått bra för domsluten. Backarna har varit skadebenägna.
Vilka spelare skulle du få vilja ha tillbaka om du fick bestämma?
Alexander Gerndt, Rasmus Jönsson, Marcus Holgersson och många fler.
Vad är roligaste/tråkigaste i ditt jobb?
Roligaste är att jobba med ett lag. Tråkigt är när fansen blir arga för att för att vi fattar ett beslut.
 Vilka spelare skulle du vilja köpa om du fick välja fritt?
Xavi från Barcelona.
Hur kändes det att vara med i champions League och möta Celtic?
Det var en fantastiskt upplevelse, de brinner för sitt lag.
Hur ser en dag på jobbet ut?
Jag reser mycket, pratar i telefon, går på möten. Och så kollar jag mycket på fotboll.
Hur många är ni i truppen?
Vi är 21 + 3 målvakter. Nästa år blir det en mindre trupp.

                                                                        Ylberina Shabani, Mps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar